Kwaliteit
Kwaliteit is belangrijk binnen de Swinhove Groep. Hier wordt daarom veel aandacht aan besteed.


PREZO
De Swinhove Groep heeft in 2016 opnieuw voor alle locaties het kwaliteitskeurmerk PREZO behaald. De locaties Swinhove en De Lichtkring hebben het zilveren keurmerk behaald en de locaties De Lindonk, De IJvogel en de Thuiszorg het gouden keurmerk. In 2017 heeft op alle locaties een tussentijdse audit plaatsgevonden en alle certificaten zijn behouden.
Cliënttevredenheidsonderzoek
Eind 2017 heeft de Swinhove Groep een clienttevredenheidsonderzoek gehouden. Op dit moment worden de resultaten hiervan verwerkt.
LPZ
Jaarlijks doet de Swinhove Groep mee aan de Landelijke Prevalentiemeting Zorgproblemen. De LPZ is een jaarlijks terugkerende prevalentiemeting van zorgproblemen binnen de gezondheidszorg in Nederland, Oostenrijk en Zwitserland. Kenmerkend voor de registratie is:
- De meting vindt voor alle instellingen (ongeveer 300, 30% van het totaal) op dezelfde dag plaats;
- Cliënten worden steeds door twee observatoren van de eigen instelling gemeten;
- Alle cliënten van de deelnemende instellingen worden gemeten;
- Deelname van zorginstellingen is op vrijwillige basis;
- Metingen vinden plaats op drie niveaus: instelling, afdeling en cliënt.