​​​​​​​Coronacheck (Coronapas) voor cliënten

Binnen onze gebouwen hebben cliënten en naasten geen coronapas of QR-code nodig.

Voor een bezoek aan bijvoorbeeld een restaurant, museum of theater uiteraard wel. Het is de verantwoordelijkheid van de cliënten en naasten om te zorgen voor een Coronacheck (coronapas). De reden hiervoor is dat wij dat als zorgaanbieder niet mogen: je gebruikt hiervoor persoonsgegevens van de cliënt en wij mogen (als zorginstelling of zorgmedewerker) de persoonsgegevens van onze cliënten alleen gebruiken met betrekking tot de verlening van zorg. Het aanvragen van een Coronacheck valt daar niet onder.

De rijksoverheid heeft een website gemaakt waar je de informatie kunt vinden hierover (https://coronacheck.nl/nl/). Onder de veel gestelde vragen kun je bijvoorbeeld ook lezen wat je moet doen als je geen Digid hebt en/of geen smartphone en/of geen computer met printer. Er is ook een speciaal telefoonnummer beschikbaar voor vragen over de Coronacheck 0800-1421

Mogen we op uw medewerking rekenen? Want samen staan we sterk! 

De Swinhove Groep biedt zorg aan kwetsbare mensen. Het is onze gezamenlijke verantwoordelijkheid om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen en om cliënten en elkaar te beschermen. 

Heeft u vragen over wat dit betekent als u of uw naaste bij ons in zorg komt? Neem dan contact op met onze klantadviseurs via: 078-625 55 00.
Heeft u vragen over de maatregelen of het aantal besmettingen binnen de Swinhove Groep, neem dan contact op met communicatie@swinhovegroep.nl.

Op deze pagina vindt u het antwoord op een aantal veelgestelde vragen.  De antwoorden op deze vragen kunnen wijzigen, kijk daarom met regelmaat op deze pagina!

Website RIVM en informatienummer
Er is naast de RIVM-site ook een landelijk informatienummer beschikbaar voor vragen: 0800-1351.

Het Nationale Zorgnummer
Het Nationale Zorgnummer is de gezamenlijke hulp- en meldlijn van MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheidszorg en Patiëntenfederatie Nederland. Het nationale zorgnummer staat klaar voor alle vragen omtrent het coronavirus voor cliënten, familieleden, mantelzorgers en naasten.
Het nummer is van maandag tot en met donderdag te bereiken tussen 09.00 – 13.00 uur via 0900–23 56 780.

Veelgestelde vragen

  • <div class="covid">Wat doen jullie om cliënten en medewerkers te beschermen tegen het coronavirus?</div>
    Wij monitoren alle cliënten zeer alert. Wij letten op eventuele veranderingen in de gezondheidssituatie. Vertoont een cliënt verkoudheidsklachten, temperatuurverhoging of lijkt een cliënt minder fit, dan schakelen wij de specialist ouderengeneeskunde in, deze is vanzelfsprekend ook actief betrokken.
    Onze medewerkers beschermen zichzelf goed om verdere besmetting te voorkomen. Zij dragen persoonlijke beschermingsmiddelen en voor deze bescherming volgen wij de richtlijnen van het RIVM.

  • <div class="covid">Welke afspraken gelden er bij een nieuwe opname?</div>

    De meest recente afspraken bij een nieuwe opname kunt u navragen bij onze klantadviseurs. De klantadviseurs kunt u telefonisch bereiken via 078 625 55 00

  • <div class="covid">Ik wil liever nog niet op bezoek bij mijn naaste, is dat erg?</div>

    Natuurlijk bent u niet verplicht om op bezoek te komen. Graag wijzen wij u op de mogelijkheid om te (beeld)bellen.

  • <div class="covid"> Mag ik bij bezoek met mijn naaste buiten wandelen?</div>

    Ja dit mag. Tijdens de wandeling verzoeken wij u om zich aan een aantal afspraken te houden: 

    • Vermijd drukke plekken. 
    • Neem de 1,5 meter afstand regeling in acht. 
  • Bekijk alle vragen