Coronamaatregelen vanaf 20 april 2022

Binnen de gebouwen van de Swinhove Groep, gelden nog de volgende regels: 

  • Desinfecteer uw handen bij binnenkomst en vertrek. 
  • Blijf thuis bij klachten en laat u testen.  
  • Bezoek vindt plaats op eigen kamer of in de brasserie, niet in de gezamenlijke huiskamer.  

Met ingang van 20 april 2022 wordt ook een aantal regels met betrekking tot de opname van nieuwe cliënten versoepeld: 

  • Komt u of uw naaste na een ziekenhuisopname of uit de thuissituatie wonen op één van de locaties van de Swinhove Groep, dan volstaat een negatieve PCR-test die maximaal 24 uur geleden is afgenomen (afgenomen door het ziekenhuis, huisarts of GGD). Bij een negatieve PCR-test wordt niet langer een quarantaineperiode gehanteerd. 
  • Komt u of uw naaste na een ziekenhuisopname of uit de thuissituatie bij ons wonen en er is geen PCR test van tevoren afgenomen, dan doen wij een zelftest op de opnamedag. Als deze negatief is wordt er geen quarantaineperiode gehanteerd. Bij een positieve test volgt een isolatieperiode. De isolatieperiode duurt 5 dagen (bij geen klachten) of 7 dagen mits er sprake is van een klachtenvrije periode van 48 uur.  
  • Voor thuiszorgcliënten gelden geen voorschriften als u nieuw in zorg komt. Wel willen we u dringend verzoeken om als uw corona-gerelateerde klachten heeft, voorafgaand aan een zorgmoment een zelftest te doen. Indien deze zelftest positief is vragen wij u dit door te geven aan uw contactpersoon.  

  Mogen we op uw medewerking rekenen? Want samen staan we sterk!    

De Swinhove Groep biedt zorg aan kwetsbare mensen. Het is onze gezamenlijke verantwoordelijkheid om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen en om cliënten en elkaar te beschermen. 

Heeft u vragen over wat dit betekent als u of uw naaste bij ons in zorg komt? Neem dan contact op met onze klantadviseurs via: 078-625 55 00.
Heeft u vragen over de maatregelen of het aantal besmettingen binnen de Swinhove Groep, neem dan contact op met communicatie@swinhovegroep.nl.

Op deze pagina vindt u het antwoord op een aantal veelgestelde vragen.  De antwoorden op deze vragen kunnen wijzigen, kijk daarom met regelmaat op deze pagina!

Website RIVM en informatienummer
Er is naast de RIVM-site ook een landelijk informatienummer beschikbaar voor vragen: 0800-1351.

Het Nationale Zorgnummer
Het Nationale Zorgnummer is de gezamenlijke hulp- en meldlijn van MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheidszorg en Patiëntenfederatie Nederland. Het nationale zorgnummer staat klaar voor alle vragen omtrent het coronavirus voor cliënten, familieleden, mantelzorgers en naasten.
Het nummer is van maandag tot en met donderdag te bereiken tussen 09.00 – 13.00 uur via 0900–23 56 780.

Veelgestelde vragen

  • Welke maatregelen gelden er binnen de Swinhove Groep?
  • Wat doen jullie om cliënten en medewerkers te beschermen tegen het coronavirus?
    Wij monitoren alle cliënten zeer alert. Wij letten op eventuele veranderingen in de gezondheidssituatie. Vertoont een cliënt verkoudheidsklachten, temperatuurverhoging of lijkt een cliënt minder fit, dan schakelen wij de specialist ouderengeneeskunde in, deze is vanzelfsprekend ook actief betrokken.
    Onze medewerkers beschermen zichzelf goed om verdere besmetting te voorkomen. Zij dragen persoonlijke beschermingsmiddelen en voor deze bescherming volgen wij de richtlijnen van het RIVM.

  • Welke afspraken gelden er bij een nieuwe opname?

    De meest recente afspraken bij een nieuwe opname kunt u navragen bij onze klantadviseurs. De klantadviseurs kunt u telefonisch bereiken via 078 625 55 00

  • Mag ik op bezoek komen als mijn naaste (mogelijk) besmet is met corona?

    Ook als uw naaste (mogelijk) besmet is met corona kunt u op bezoek komen. Er gelden dan wel extra voorzorgsmaatregelen. Deze maatregelen zijn bekend bij de woongroep, etage of het appartement.

  • Zet de Swinhove Groep het corona toegangsbewijs in?
  • Bekijk alle vragen